duminică, 10 iunie 2012

Guguluf cu visine

 Uraa,  s-au copt visinele! cam devreme anul acesta, insa asta nu ne impiedica cu nimic sa facem dulciuri cu visine. Desigur si de data asta, baietelul meu m-a ajutat sa prepar aceasta prajitura. Fara el, nimic nu se poate face:))

 Mai intai, am cules visinele, din visinul din curte (avantajul nostru :)). Am cules  un castron plin , cam 400g de visine. Le-am spalat, le-am scos samburii si le-am lasat sa se scurga.


 Am facut apoi blatul din :
  • 3 oua, 
  • o cana zahar, 
  • un praf sare, 
  • jumatate de cana de lapte, 
  • jumatate de cana de ulei, 
  • 2 cani faina, 
  • 1 plic praf de copt
  • esenta de migdale

 Ouale , zaharul, esenta si sarea se mixeaza cateva minute. Se adauga laptele, uleiul si se mixeaza. Apoi faina amestecata cu praful de copt si se amesteca bine.
 Ungem tava cu unt. Se toarna jumatate din compozitie, adaugam jumatate din cantitatea de visine, apoi restul de compozitie si la sfarsit visinele ramase.
Daca nu aveti o tava speciala pentru guguluf, nu-i nici o problema. Puteti folosi orice alta tava, mai inalta sau chiar 2 tavi de chec.

Se da la cuptor(preincalzit, se stie), pentru 40-45 minute.Se face testul cu scobitoarea.
Se lasa prajitura sa se racesca in tava, dupa care se scoate cu mare grija. Se orneaza cu zahar pudra sau dupa imaginatia fiecaruia!
Multumesc Laurei Sava pentru reteta.
Pofta maxima!


Si aici o alta varinata de decorat guguluful, cu glazura din zeama de lamaie si zahar pudra, putin colorant alimentar galben, si ornat cu multe stelute! Un guguluf instelat!





2 comentarii:

  1. Waw ce bunatateeeeeeeeeeee !!!
    A mai ramas o feliuta si pentru mine ?
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult de aprecieri! o feliuta oricand, cu drag...chiar daca nu mai este, facem imediat! va pup!

      Ștergere