joi, 25 aprilie 2013

Language Challenge - Invatam germana 2

 Dragilor, v-am mai spus ca noi am aflat de provocarea lunii aprilie - Language Challenge, abia din a doua saptamana. dar asta nu ne opreste cu nimic sa invatam germana. Invatam incet-incet, nu ne grabim pentru ca si mami trebuie sa invete o data cu piticul.
 Prietenii nostri de la Our English Homeschool (ne dati  voie sa va spunem prieteni, nu?! :) ne propuneau pentru saptamana trecuta sa citim 5 carti pe zi, aceleasi carti timp de o saptamana. Nu va suparati pe noi insa mai amanam putintel cititul deoarece mami inca nu stapaneste bine aceasta operatiune in germana:) plus ca la inceputtul saptamanii nu aveam materialul necesar. Dar cu siguranta, cat de curand vom pune in aplicare aceasta minunata idee.

Ce-am mai invatat......
Pai in primul rand am repetat ceea ce am invatat pana acum: cifre, fructe, culori (aici detalii); am repetat des formulele de salut si de ramas bun, multumiri si coversatiile legate despre nume, varsta... Discutam intre noi sau cu cei din jur, aici avem un avantaj ca traim printre vorbitorii de limba germana ....
- Haloo!
- Guten Morgen!
- Guten Tag!
- Guten Abend!
- Gute Nacht!
- Auf Wiedersehen!
- Tschüs!
- Bis bald!
- Bis morgen!

- Danke!
-Vielen Dank!


- Wie heißt du?
- Ich bien G.! / Ich bin G./ Maine name ist G.

- Wie at bist du?
- Ich bin vier Jahre alt.

- Wie get's?
- Gut, danke.

 Am fost cu piticul la picnic, in parc si ne-am luat joculetul cu noi si am repetat astfel culorile, fructele , cifrele, am invatat de la Claudia pluralul fructelor... Vielen Dank, Claudia!

Pentru repetarea culorilor am mai gasit o activitate- acest grafitti la care ne oprim cand venim de la gradinita si denumim fiecare culoare. Nu ratam nimic :)


 Seara, cand tati vine mai devreme de la munca, are loc o portie buuuna de joaca, desigur cu masinutele, iar pe cat posibil discutiile au loc in limba germana. Reamintesc ca nici unul dintre noi nu e avansat la germana....
 Saptamana trecuta va ziceam ca ne dorim sa gasim mai multe cantecele in germana. Am reusit sa gasim si chiar fredonam des '1, 2 Politzei, 3, 4 Grenadier...' , cu ajutorul cantecelului am mai invatat ceva 'Was ist das?',  'Was ist los?'....


  Alt cantecel indragit este Omida mancacioasa.
Lui Gabri ii place tare mult aceasta poveste, vara trecuta am avut impreuna o activitate tare frumoasa pe aceasta tema (aici si aici mai multe). 


Am invatat cateva animale: caine, pisica, vaca, cal,  iepure, fluture, omida,veverita, vulpe,  porumbel, urs, leu  folosind carticelele din dotare si  filmuletul de aici. Multumim pentru idee.







Am invatat si despre familia mea- Meine Familllie : mama , tata, bunica, bunicul, unchiul, matusa.



La sfarsitul saptamanii ne-am completat colectia cu alte cateva carti.


  Si pentru ca saptamana trecuta ne-am ales doua teme vaste, vom continua si sapatama aceasta lectiile despre familie si despre animale.
 Spor la joc si joaca! invatam jucandu-ne, nu-i asa?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu