sâmbătă, 13 iulie 2013

Cheesecake cu zmeura

  La petrecerea de la gradinita lui Gabri, parintii au fost rugati sa participe cu 'ceva bun'- prajituri, fructe, fiecare dupa posibilitati si abilitati.
 M-am gandit ceva inainte de a ma decide ce dulce sa fac pentru petrecere, dar intr-un final am ales Cheesecake-ul cu zmeura.

Nu mai facusem varianta aceasta, insa aveam experienta Cheesecake-ului cu visine si cirese facut pentru ziua mea asa ca trebuia sa-mi iasa.
 De ce cheesecake cu fructe pentru copii? Deoarece contine doua tipuri de branza (cu ocazia asta mai mananca si fii-miu branza, ca-n rest ....cica asteapta sa creasca), fructe, zahar nu foarte mult, blat din biscuiti si unt, doar gelatina ar fi mai putin sanatoasa (cum ar zice unii).

 Si-am purces la treaba cumparand ingredientele:
Pentru blat:
- 250g biscuiti
- 150g unt moale

Pentru crema:
- 250g mascarpone
- 500g quark
- 250ml frisca
- 8-10 linguri zahar pudra
- 25g gelatina (aproximativ 2 plicutele si jumatate de gelatina)
- 500g zmeura (proaspata sau congelata)

 In plus: un cerc de tort cu diametrul de 26cm (daca vreti un cheesecake mai inalt, folositi un cerc de tort cu diametrul mai mic, sau mariti catitatile)

Pentru blat: am maruntit bine biscuitii(daca aveti masina de tocat sau blender ati scapat rapid), si i-am amestecat foarte bine cu untul moale. Am asezat cercul de tort pe un platou, am pus amestecul de biscuiti si unt, am presat si am nivelat bine. Am dat la frigider, timp in care m-am apucat de facut crema de branza.

Pentru crema: mai intai am pasat zmeura si am amestecat-o cu 5 linguri zahar(daca zmeura este acrisoara , mai puteti adauga zahar), apoi am pus cateva minute pe foc amestecul si am lasat sa se racoreasca.



Am preparat gelatina conform instructiunilor, si am adaugat-o in crema de  branza. Am impartit crema de branza in doua parti egale.

Am scos blatul de la frigider, am pus jumatate din crema de branza si am  dat la rece, pentru jumatate de ora, pana s-a intarit crema.

 In cealalta jumatate de crema de branza am adaugat zmeura si am mixat bine.

 Cand crema de branza s-a intarit, am scos cheesecake-ul de la frigider , am pus si cealalta jumatate de crema si zmeura si am dat iar la frigider pana a doua zi. Se poate lasa la figider si doar cateva ore, deoarece crema se intareste destul de repede.

Sfat: daca nu aveti quark puteti folosi o alta branza cremoasa- ricotta, phildelphia sau chiar branza dulce in amestec cu putina smantana si mixata sa iasa cremoasa.

Am scos cercul de tort cu grija, am ornat cu flori naturale si l-am dus la petrecere, unde a fost apreciat si devorat, atat de cei mari cat si de cei mici.


Si o felie virtuala pentru voi:
Pofta maxima!

Un comentariu:

  1. Arata in mare fel... cred ca si gustul e cuceritor! Si eu sunt fan prajituri din branza, felicitari pentru minunatia asta tie si lui Gabri, sigur el te-a inspirat si ti-a fost si de mare ajutor in bucatarie. :-*

    RăspundețiȘtergere