vineri, 13 decembrie 2013

Biscuti de post, cu portocale

 Azi am vrut sa facem biscuti de post, biscuti pe care sa-i taiem cu diferite forme. Am tot cautat printre retete, am intrebat in stanga si-n dreapta si intr-un final mi-au atras atentia biscutii economici ai Laurei Adamache.


 Asa ca am luat reteta Laurei, am schimbat cateva ingrediente in functie de ce-am avut prin casa, am adaugat altele dupa preferinte si au iesit niste biscuiti tare buni cu portocale. Biscuiti cu aroma de....sarbatori :) , plus ca Gabri a avut ocupatie si ne-am distrat impreuna preparandu-i.


Ingrediente:
- 400g faina
- 100ml lapte de cocos (puteti folosi si lapte de soia sau lapte normal daca nu-i vreti de post)
- 80ml suc de portocale
- 100ml ulei
- 100g amidon de porumb
- 200g zahar
- 2 linguri miere
- coaja rasa de la o portocala
- esenta de portocale
- un praf de sare
- 2 lingurite praf de copt

 Am amestecat toate ingredientele si am framantat pana am obtinut un aluat elastic. (Daca iese prea lipicios, mai puteti adauga maxim 50g faina.) Am lasat aluatul la frigider pentru 1h.


Am intins aluatul intr-o foaie mai grosuta si am decupat cu diferite forme. Noi am facut stelute, nasturei, fulgi de nea, floricele, reni .... asa cum si-a dorit Gabri!


 Pentru nasturei am decupat biscutii cu un cerc, apoi am facut urma cu un cerc mai mic (am folosit un capac de la sticla de lapte..), si cu un bat pentru frigarui am facut si gaurile. Si gata si nastureii. (Magda a fost
care ne-a inspirat in a face si nastureii mosului. Multumim tare mult !)


Am asezat biscuitii in tava tapetata cu hartie de copt, si i-am pus la cuptor (preincalzit), la 150°C pentru 12-15 minute, pana s-au rumenit usor pe margini.

 I-am lasat sa se raceasca in tava, apoi i-am decorat cu zahar pudra sau cu creioanele de decor cu glazura.




 De partea cu decoratul cu creioanele s-a ocupat al meu baietel, care-i nelipsit din bucatarie cand mami mai 'prajitureste' cate ceva.


Spor la pregatit biscutii si pofta maxima!
Cu acesti biscuiti cu aroma de ...sarbatori participam si noi la o frumoasa claca 'In asteptarea Craciunului', editia a II-a. 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu