joi, 19 iulie 2012

Gem de caise - Apricot jam

 E vremea caiselor! Catifelate si aurii, caisele sunt bogate in beta-caroten si contin mult potasiu si multe fibre. Citeam ca, aceste fructe sunt recomandatae in alimentatia noilor nascuti. Bine ar fi sa consumam caise romanesti,pentru ca cele de import contin adesea conservanti, care pot genera crize de astm, persoanelor sensibile (aceasta informatie am gasit-o in Asul Verde,  nr 85/2011)



.
Acum sa trecem si la gemul nostru de caise. Un gem parfumat, aromat si cu o culoare portocalie, de-ti vine sa-l mananci cu ..ochii!


Avem nevoie de :
- 2 kg caise bine coapte
- 300 - 500g zahar ( in functie de cat de dulci sunt caisele, eu am pus 500g)
- o cana cu apa
- zeama de la o jumatate de lamaie
- vanilie

 Caisele le spalam si le scoatem samburii, le lasam jumatati sau le putem taia in bucati mai mici. Se pun la fiert impreuna cu o cana cu apa, la foc mic, circa 1h. Dupa ce au fiert, adaugam zeama de lamaie si zaharul, semintele de la un sfert de pastaie de vanilie(sau 2 pliculete zahar vanilat), amestecam si mai lasam la fiert circa 20 de minute.
  Pentru o savoare deosebita putem adauga si samburii de caise, curatati. Atentie: verificati daca samburi sunt dulci, eu n-am putut sa-i pun in gem deoarece toti au fost amari;de aici am dedus ca din pacate, nu am cumparat caise romanesti:((  - chiar daca la piata era afisat anuntul "caise romanesti".
 Gemul se pune in borcane, inchidem bine capacele si depozitam in beci sau camara. Nu uitati sa savurati o felie de gem cu paine, ca-i o minunatie. Baietelul meu mi-a multumit de 3 ori in timp ce "papa" o felie de paine cu gem de caise.
 Daca va mai ramane un borcan cu gem de caise nu ezitati sa-l folositi la prepararea prajiturii Stela , o prajitura foarte buna.
Pofta maxima!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu