miercuri, 19 iunie 2013

Cheesecake cu visine si cirese

  Anul acesta, de ziua mea, mi-am dorit ceva special - un cheesecake; pentru mine a fost si o provocare deoarece nu mai facusem asa ceva. Am cautat, am 'rasfoit' blog-urile culinare, si intr-un final m-am decis sa fac un cheesecake cu fructe de sezon, inspirata fiind de cheesecake-ul Laurei Adamache. Insa eu am mai schimbat pe ici pe colo 'prin punctele esentiale' si a iesit un delicios Cheesecake cu visine si cirese.
 Si nu-i greu deloc sa faci un cheesecake cu fructe, chiar se face mai rapid decat un tort. Plus ca nu mai stai sa coci blatul, ceea ce este un mare avantaj pe canicula.

Ingrediente
Pentru blat: - 150g piscoturi
                  - 150g biscuti
                  - 160g unt moale

Pentru crema: - 250g  mascarpone
                      - 400g quark
                      - 250g frisca
                      - 6 linguri zahar pudra
                      - 500g visine + cirese
                      - 2plicuri zahar vanilat
                      - 15g gelatina praf

Pentru ornat:  - ciocolata rasa
                      - fructe
Pentru blat:
Am maruntit biscutii si piscoturile si le-am amestecat foarte bine, cu untul moale.

 Am asezat cercul de tort pe un platou, am pus amestecul de piscoturi, biscuti si unt si am presat bine. Am dat la frigider, timp in care am facut crema de branza si fructe.

Sfat: pentru blat se pot folosi doar piscoturi sau doar biscuiti, in functie de ce aveti prin camara. Daca biscutii nu sunt foarte dulci, se pot adauga 2-3 linguri zahar pudra.

Pentru crema:
Am scos samburii iar fructele le-am pus la scurs intr-o strecuratoare.


Am amestecat bine, mascarpone cu quark-ul, zaharul pudra si zaharul vanilat.


 Am preparat gelatina conform instructiunilor. Am adaugat in crema de branza, gelatina si frisca batuta si am mixat foarte bine. Gata si crema.


Sfat: in loc de quark puteti folosi o alta branza cremoasa- ricotta, phildelphia sau chiar branza dulce in amestec cu putina smantana si mixata sa iasa cremoasa.

Am scos blatul de la frigider, am pus jumatate din crema peste blat, apoi fuctele scurse de zeama- multe fructe pentru ca noua ne plac dulciurile cu multe fructe.


 Am adaugat si restul de crema, am nivelat si am dat la rece pentru cateva ore.
Am scos cu grija cercul de tort, am ornat cheesecake-ul cu fructe si ciocolata rasa si l-am mancat cu mare pofta.


 Nu inainte de a mi se canta 'La multi ani!' de catre dragii mei baieti.

O felie virtuala pentru toti cei dragi!
Pofta maxima!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu